LITERAIRE AFFICHECAMPAGNE | JANUARI - OKTOBER

 

Elke maand verschijnt een nieuwe affiche in het straatbeeld van Sint-Niklaas:
een combinatie van woord en beeld – in het kader van het thema Coup de Ville 2020 - Chasing Flowers.

 

De eerste affiche is een ontwerp van Poetry Pigeon, met een gedicht van Paul van Ostaijen en een beeld van Mairead O'hEocha. Het werd voorgesteld op woensdag 29 januari tijdens de Gedichtendagavond.


In februari verscheen een twee affiche, ontworpen door Justine Corrijn, met een beeld van Rashanna Rashied-Walker en een tekst van Emily Dickinson.


Eind maart sierde de affiche van Jedidja Samyn het straatbeeld, met tekst van J.H. Leopold en een beeld van Sofie Muller.

 

De affiche van april werd ontworpen door Charlot Vael. Het beeld van Dirk Zoete en het gedicht van William Blake lopen vrolijk in elkaar over.

 

De nieuwste affiche ontwierp Esther Bleyenberg, met tekst van Arthur Japin en een beeld van Greet Van Autgaerden.

 

De literaire affichecampagne is een samenwerking met de Bib Sint-Niklaas en dienst communicatie Sint-Niklaas.

 

Wil je ook een affiche aan jouw raam?
Haal je exemplaar in de Bib, het stadhuis, boekenwinkels 't Oneindige Verhaal, Standaard boekhandel Stationstraat Sint-Niklaas of dagblandhandel Puntkomma of reserveer alvast je exemplaar voor tijdens Coup de Ville. Zolang de voorraad strekt!